Mulla uurimine ja mullaomaduste parandamine 27.09.2013 H:30€
NB! Palume osalejatel riietuda ilmastikukindlalt.
ÕPPEKAVA
1. Koolitaja: RÄPINA AIANDUSKOOL
reg.nr. 70002420, Pargi 32, Räpina 64505
2. Õppekavarühm: Aiandus
3. Õppekava koostamise alus: Räpina Aianduskooli aianduse eriala õppekava aianduse alused moodul
4. Õppekava nimetus: Mulla uurimine ja mullaomaduste parandamine
5. Õppekava maht: 8 tundi (2 T + 6 PR)
6. Õppekeel: eesti keel
7. Eesmärk: Õppija omandab teadmised ja praktilised oskused mulla analüüsimise ja parandamise võimaluste kohta.
8. Õpiväljundid:Õppija oskab võtta mullaproovi, määrata mulla lõimist, lugeda mulla lõimist mullakaardilt, määrata mulla happesust ja N P K sisaldust. Oskab hinnata mulla olukorda ja parandamise vajadust. Vastavalt juhisele teostada lupjamist ja väetamist ning mullaparandusaineid kasutada.
9. Sihtgrupp ja selle kirjeldus: a) õppegrupi suurus 12
b) algajad põllumehed, aednikud ja väikeaiapidajad, väikeettevõtjad,
klienditeenindajad
10. Vastuvõtu tingimused: Sihtgruppi kuulumine
11. Õppekava sisu ja maht:
Mullaproovi võtmine ja analüüsimine 5 tundi
Mullaproovi võtmine. 1 PR
Mehaaniline koostis, lõimise määramine, erineva lõimisega muldade omadused, lõimised mullakaardil. 1 T + 1 PR
Mulla happesuse ja NPK sisalduse määramine. 2 PR
Mullaomaduste parandamine 3 tundi
Taimede nõuded kasvukohale. 1 T
Vastavalt juhisele lupjamine ja väetamine. Mullaparandusainete kasutamine. 2 PR
A: Kontaktõppes käsitletavad põhiteemad on: kokku 2h
1) Mullaproovi võtmine ja analüüsimine – 1h
Mullaproovi võtmine
Mulla mehaaniline koostis
Mulla lõimise määramine
Erineva lõimisega muldade omadused
Lõimis mullakaardil
Mulla happesus
Mulla happesuse määramine
Mulla NPK sisalduse määramine
2) Mullaomaduste parandamine – 1h
Taimede nõuded kasvukohale
Vastavalt juhisele lupjamine
Vastavalt juhisele väetamine
Enamlevinud mullaparandusained ja nende kasutamine
B: Praktilise õppetegevuse kirjeldus: – kokku 6h
1) Mullaproovi võtmine ja analüüsimine – 4h
Mullaproovi võtmine mullapuuri ja labidaga, pakkimine.
Lõimise määramine kuivanud tükkide järgi, voolimisega, „näpuproovi“ meetodil.
Mullakaardi väljavõte Maa-ameti kodulehelt, lõimis ja kivisus mullakaardil.
Mulla happesuse määramine universaalindikaatoriga, lakmuspaberiga, pH-meetriga.
Mulla N P K määramine.
2) Mullaomaduste parandamine – 2h
Lubiväetise vajaduse hindamine, lubiväetise laotamine ja muldaviimine.
Mineraalväetise vajaduse hindamine, väetiste laotamine ja muldaviimine.
Mineraalsete ja orgaaniliste mullaparandusainete tundmaõppimine.
Enamlevinud mullaparandusaine mulda segamine.
C: Iseseisva töö kirjeldus: Iseseisvat tööd ei ole
12. Kasutatavad õpimeetodid: Loeng, rühmatöö, praktiline tegevus.
13. Õppetegevuses kasutatavad materjalid ja vahendid:
a) tehnilised vahendid: dataprojektor, arvuti;
b) õpetaja konspekt, jaotusmaterjal osalejatele;
c) juhendid, materjalid ja vahendid mulla analüüsimiseks.
14. Õppe- metoodilised lisamaterjalid iseseisvaks tööks või täiendamiseks
* Mölder, A. Haljasalade kasvupinnased ja multšid. Luua 2012
* Räpina Aianduskooli e-kursused:
Tooding, S. Mullaõpetus (parool: moreen219)
Albert, T., Tooding, S., Uurman, K. Taimekasvatuse alused .
Uurman, K. Väetusõpetus https://moodle.e-ope.ee/course/view.php?id=2663
15. Hindamine:Töö käigus hinnatakse praktiliste tööde sooritamist ja rühmatöös osalemist.
16. Lõpetamise tingimused:
* Osalemine ja praktiliste tegevuste sooritamine õppepäeval
* Koolitusel osalenutele väljastatakse Räpina Aianduskooli täienduskoolituse tõend koolitusel osalemise kohta vastava tundide arvu ja teemadega, milles on osaletud.
17. Kursuse läbiviija, kvalifikatsioon ja kogemus:
Räpina Aianduskooli õpetaja aastast 1985. Vanemõpetaja Sirje Tooding
Õppekava koostas: Sirje Tooding
Õppekava vormistas: Eda Gross
06.09.2013