GAT22

 
 

Kasvuhooneautomaatika koolituse metoodika ja vahendite väljatöötamine Development of methodology and tools for greenhouse automation training (GAT22)

 

Projekti number: 2022-2-EE01-KA220-VET-000096973

Periood: 01.01.2023 – 01.01.2025

Lühikirjeldus: Projekti peamise väljundina on virtuaalse kasvuhoone väljatöötamine õppeotstarbel ja koolitusmaterjalid, mis toetavad õpetamist ja õppimist virtuaalsel kasvuhoonel. Projektiga toetatakse eelkõige uuenduslike digitaalsete õppe- ja õppevahendite (virtuaalsed kasvuhoone- ja koolitusmaterjalid) kasutuselevõttu aianduskoolides. Projektis välja töötatud uudsete digiõppe- ja õppevahendite kasutuselevõtu tagamiseks koolitatakse õpetajaid kasutama uuenduslikke, õpilasekeskseid, koostöö- ja meeskonnapõhiseid õppemetoodikaid, mis toetavad autonoomset õppimist. Lisaks eelnevale on selle projekti oluliseks tulemuseks ka tööturu vajadustele vastava koolituse pakkumise toetamine koolides. Praktiline ja kaasaegne tehnoloogiapõhine õpe suurendab õpilaste tööalast konkurentsivõimet. See suurendab üliõpilaste huvi ja motivatsiooni ning julgust ja potentsiaali läbi lüüa rahvusvahelisel tööturul ja valdkonna innovaatilistes suurettevõtetes. Projekti eesmärk: Projekti eesmärk on muuta kasvuhooneautomaatika õpe õpilasekesksemaks, kasutades projektipõhist õppemeetodit, uudseid digitehnoloogia lahendusi ning toetada ennastjuhtivate õppijate arengut läbi õppeprotsessi disaini. Ühtlasi on eesmärgiks muuta aiandusautomaatika õpe praktilisemaks ja õpilastele ja täiskasvanud õppijatele atraktiivsemaks. Tegevused: Projekt kestab kaks aastat. Projekti jooksul toimuvad rahvusvaheliste partnerorganisatsioonide projektikohtumised (nii virtuaal-, kui ka kontaktkohtumised) ja tagasiside kogumine, kus igast organisatsioonist osaleb 2-4 inimest. Partnerkoolide õpetajatele viiakse Eestis läbi metodoloogiline koolitus. Projekti raames toimub 2 virtuaalkasvuhoone ja õppematerjalide testimist õpetajatega ja üks piloteerimine õpetajate ja õpilastega. Tulemused:

  • valminud on virtuaalse kasvuhoone arvutiprogramm;
  • valminud on virtuaalkasvuhoone koolitusmaterjalid;
  • õpetajad on läbinud metoodilise koolituse, et toetada sobivate õppemeetodite rakendamist valminud koolitusmaterjalide ja virtuaalse kasvuhoone kasutamiseks.

Juhtpartner: Räpina Aianduskool (Eesti).
Partnerid: 1. Tartu Kunstikool (Eesti); 2. TaMi Automatics OÜ (Eesti); 3. Landwirtschaftliche Fachschule Langenlois (Austria); 4. Stichting Groen Onderwijs Oost Nederland (Holland).
Kellele taotlus esitatakse: Haridus- ja Noorteameti Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuur
Projektijuht/kontaktisik: Räpina Aianduskooli õpetaja Keio Kaarlõp, keio.kaarlop@aianduskool.ee.


TaMi Automatics ja Keio Kaarlõp

Virtuaalse kasvuhoone projekt, mis on suunatud aiandushariduse innovatsioonile, on edukalt läbinud oma esimesed pilootprogrammid ning tulemused on paljutõotavad. Projekti töötatakse välja koostöös kolme juhtiva aianduskooliga: Räpina Aianduskool Eestis, Langenloisi Aianduskool Austrias ja Zone College Hollandis. Projekti kohta on positiivset tagasisidet andnud nii õpetajad kui ka õpilased.

Innovaatiline lähenemine aiandusharidusele

Virtuaalse kasvuhoone projekti peamine eesmärk on pakkuda uuenduslikku ja interaktiivset õppimiskogemust, integreerides digitaalsed tööriistad aianduse õppekavasse. Projekt keskendub moodsa tehnoloogia vähese teadmise ja väljaõppe ületamisele, mida nähakse kui peamist takistust täiustatud aiandustehnikate kasutuselevõtul.

Digitaalse platvormi loomisega, mis simuleerib kasvuhoonekeskkonda ning selle automaatika juhtimist, pakub projekt praktilisi õppematerjale, mis on mõeldud toetama õpetajaid nende tööriistade integreerimisel õppetöösse.

Esimeste pilootprogrammide positiivsed tulemused

Esimesed pilootprogrammid on saanud palju positiivset vastukaja. Õpetajad on teatanud, et põhitõdesid käsitlevad materjalid on üsna tõhusad, pakkudes tugevat alust aianduse õpinguid alustavatele õpilastele. Nende tööriistade interaktiivne ja digitaalne olemus on märkimisväärselt suurendanud õpilaste kaasatust ja õppetulemusi.

Nii Eesti kui ka Austria koolid on leidnud, et materjalid sobivad hästi nende hariduslike vajadustega. Ressursid on kooskõlas nende õppekavadega ja on sujuvalt integreeritud õpetamisse. Need koolid on juba hakanud nägema eeliseid, kuna õpilaste huvi ja motivatsioon aianduse vastu on kasvanud nagu selgub pilootprogrammi küsitlusest.

Väljakutse Hollandi õpilastele

Kuigi materjalid on olnud väga tõhusad Eestis ja Austrias, on tagasiside Hollandi Zone College’ist esile toonud huvitava väljakutse. Hollandi aiandusharidussüsteem on juba väga arenenud ja õpilastel on tugev taust tänapäevastes aiandustehnoloogiates. Seetõttu peetakse Virtuaalse Kasvuhoone projekti materjale nende jaoks suhteliselt lihtsaks, mis viitab sellele, et Hollandi süsteem on selles valdkonnas paljudest teistest riikidest ees.

Erasmus+ KA2 toetus

Seda uuenduslikku projekti kaasrahastatakse Erasmus+ KA2 toetusega, mis on olnud võtmetähtsusega nende täiustatud hariduslike tööriistade elluviimisel. Erasmus+ programm toetab innovatsiooni ja heade tavade vahetamist, olles oluline panustaja Virtuaalse Kasvuhoone projekti edusse.

Tulevikuväljavaated

Pilootprogrammide positiivne tagasiside on selge märk, et Virtuaalse Kasvuhoone projekt liigub õiges suunas. Projekt mitte ainult ei paranda õpilaste tööalast konkurentsivõimet, pakkudes neile praktilisi, tehnoloogiapõhiseid oskusi, vaid ajakohastab ka juba töötavate spetsialistide teadmisi.

Jätkuprojektides on potentsiaali arendada edasi täiustatud materjale, mis vastaksid kogenumate õpilaste vajadustele, eriti riikides nagu Holland, kus aiandushariduse tase on juba väga kõrge.

Kokkuvõttes tähistab Virtuaalkasvuhoone projekt suurt sammu edasi aiandushariduse digitaliseerimises, aidates kaasa nii tööstuse jätkusuutlikkusele kui ka õpilaste ettevalmistusele kaasaegseks tööturuks.

Projektimeeskond tutvumas Hollandis Schoneveld Breeding seemnepaljunduse automatiseeritud tootmisega.
Kuvatõmmis Virtuaalkasvuhoone programmist.

Erasmus+ GAT22 kasvuhoonete automatiseerimise projekt, mille eesmärk oli uuendada aiandusharidust digitaalse innovatsiooni abil, on edukalt lõpule jõudnud. Projekti töötati välja koostöös Eesti Räpina Aianduskooli, Austria Langenloisi Aianduskooli ja Hollandi Zone College’iga ning see on andnud olulise panuse õppemeetodite täiustamisse ja õpilaste kaasamisse. 

Projekti peamine eesmärk oli luua virtuaalne kasvuhoonesimulaator ja terviklikud õppematerjalid, mis pakuvad praktilist ja interaktiivset lähenemist aianduse põhiprotsesside mõistmiseks. Lisades õppekavasse kliimakontrolli, niisutuse ja automaatikasüsteemide koolituse, on projekt andnud õpilastele väärtuslikku praktilist kogemust kaasaegsete aiandustehnikate alal, aidates neil paremini valmistuda oma tulevaseks erialaseks tööks.

Lõpliku hindamisküsitluse tagasiside näitas, et kõigi osalenud koolide õpilased pidasid uusi õppematerjale kasulikeks ja kaasahaaravateks. Õpetajad ja eksperdid märkisid samuti, et virtuaalse kasvuhoonesimulaatori interaktiivsed funktsioonid muutsid teoreetilised kontseptsioonid praktilisemaks ja reaalsemaks. Koolid teatasid, et õppematerjalid integreeriti edukalt õppeprogrammidesse, aidates kaasa positiivsetele arengutele õpetamise ja õppimise tulemustes. 

Projekti edu taga olid nii haridusasutuste kui ka tööstuspartnerite panused. Eesti Tartu Kunstikool osales projektis, andes soovitusi õppimisvahendite kasutusmugavuse parandamiseks. TaMi Automatics vastutas virtuaalse kasvuhoonesimulaatori ja selle juurde kuuluvate õppematerjalide arendamise eest. Tagasiside põhjal osalevatelt koolidelt ja Tartu Kunstikoolilt täiustati ja kohandati neid vahendeid, et tagada nende vastavus nii hariduslikele kui ka praktilistele nõuetele. 

Kuigi projekt on ametlikult lõppenud, jätkavad osalevad koolid ja partnerid aianduse digihariduse edasiarendamist. Juba on kavas simulaatorit ja õppematerjale veelgi täiustada, lisades täiendavaid interaktiivseid funktsioone ja kohandamisvõimalusi. Koolide ja tööstuspartnerite, sealhulgas TaMi Automaticsu, jätkuv koostöö on oluline, et need haridusressursid jääksid aiandussektori arenguga ajakohaseks ja tõhusaks. 

Kasvuhoonete automatiseerimise projekt on näidanud, kuidas digitaalsed uuendused võivad muuta haridust, andes õpilastele praktilisi teadmisi ja kaasaegseid tööriistu aianduses edu saavutamiseks. Projekti saavutused tõestavad rahvusvahelise koostöö potentsiaali hariduse edendamisel, mida toetavad Erasmus+ programmid, mis soodustavad koostööd ja innovatsiooni. 

Projektipartnerite kohtumine Hollandis.

Projekt „Kasvuhoone automatiseerimise koolituse metoodika ja tööriistade arendamine“ on kaasrahastatud Erasmus+ KA2 toetusprogrammist, mis mängib olulist rolli uuenduslike hariduspraktikate loomise ja levitamise toetamisel kogu Euroopas.